روانشناسی و دارو های روان

روانشناسی و دارو های روان

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آشنایی با آسیب های روانی کودکان

علی حنیفه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: اگر کودک ضربه روحی را تجربه کرده باشد، ممکن است با احساس اضطراب، خاطرات ترس آور یا حس خطر دایمی دست و پنجه نرم  کند و یا ممکن است احساس کرختی، تنهایی و ناتوانی برای اعتماد به دیگران را تجربه کند. ‌وقتی رویداد های بد رخ می دهد، زمان می‌برد تا درد برطرف شود و یک بار دیگر حس اطمینان و ایمنی در کودک شکل بگیرد. اما اطرافیان می‌توانند با راهبرد های صحیح به کودک کمک کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali kavyani

هزینه زایمان در کانادا

هزینه زایمان در کانادا

دوست دارید بدانید هزینه زایمان در کانادا به چه صورته ؟ این مقاله رو تا انتها بخونید

در کانادا و به طور کل تولد بچه در خاک این کشور، به غیر از فرزندان دیپلمات های خارجی، به طور خودکار جزء شهروندان کانادا حساب می آیند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای دارای حق شهروندیG7 هستند. در ادامه مقاله به چگونگی به دست آوردن شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند اشاره شده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali kavyani

افسردگی پس از زایمان یا Baby Blues

اگر خود، حس مادر بودن را تجربه نکرده‌اید، در اطرافیانتان مادرانی در دوره نقاهت پس از زایمان را دیده‌اید و از مشکلات روحی و جسمی این دوره تا حدودی باخبرید. روزها و هفته‌های پس از تولد فرزند به همان اندازه که می‌تواند شادی‌آفرین و هیجان‌انگیز باشد، می‌تواند توام با غم و غصه و افسردگی نیز باشد، احساس ناراحتی پس از تولد فرزند به قدری شایع است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند، برای کسانی که به‌تازگی مادر شدن را تجربه کرده‌اند و کسانی که خود را دوست دارند، بسیار مهم است که علائم این نوع افسردگی را بدانند.

افسردگی پس از زایمان یا Baby Blues

حدود یک تا هفت زن پس از زایمان ممکن است دوران افسردگی یا Baby Blues را داشته باشد. در رابطه با علت این اختلال، هنوز کارشناسان به یک نظریه قطعی نرسیده اند، اما معتقدند عوامل هورمونی، بیوشیمیایی، محیطی، روانشناسی و ژنتیک در ایجاد آن دخالت دارند. افسردگی پس از زایمان با علائمی همچون سستی و بیحالی، حس ناخوشایند به زندگی، ناامیدی، داشتن افکار منفی به زندگی، پایین آمدن آستانه تحمل و پرخاشگری، اختلال در خواب (کم خوابی یا پرخوابی)، اختلال در روابط جنسی، اختلال در نوع تغذیه، زود گریه کردن، عدم تمایل به حضور در اجتماع و عدم رعایت نظافت شخصی و عمومی درخانه همراه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali kavyani